30 Mayıs 2014 Cuma

Çekmeköy Ultra Maratonu 30K

Çekmeköy ultra toplamda koştuğum 3. uzun mesafe patika koşusu oldu. Bu mesafeler için hazırlık yapma şansım pek olmadığından her bir koşu bir sonraki koşu için hazırlanma fırsatı oluyor. Bu kez hedef olarak 7 veya 7 dakikanın altında bir pace (dak/km) hedefledim.

Koşu sabahı malzeme kontrolü yaptırdıktan sonra start alanına geçtik. Birlikte yapılan geri sayımdan sonra bütün kategoriler hep birlikte koşuya başladık. 


Kayıt Masası


İlk 6 km genelde tırmanış ile geçti, yokuşlarda tempo düşürerek hiç durmadan devam ettim. 10. km’ de bulunan su istasyonunu durmadan geçerken henüz bir saat olmuştu. Buraya kadar herşey yolunda gitti sıcak hava ve sürekli değişken yokuş ve inişler herhangi bir zorlama yaratmadı.


10. km' de su istasyonuna yaklaşırken

Sıcaklığın bir miktarda olsa artması ve genelde uzun sert inişler 15. km civarında az da olsa sıkıntı yarattı. 20. km’ ye kadar çok kısa bir, iki duraklamayla 2 saat 9 dakika sürede geldim. İkmal noktasında gönüllü bir aile bizlere yardımcı oldu, minik ablanın cevval komutlarıyla "baba geliyorlar, anne su çıkart :)" hızlıca ikmal yaptık sonra soldan yola devam ettim.

4 - 5 km tırmanıştan sonra genelde düzlük ve hafif inişlerle yola devam ettim. İlk 20 km’ nin nispeten sabah saatlerinde koşulmasıyla fazla rahatsız etmeyen sıcak hava son 10 km’ de ciddi rahatsızlık verdi. Aynı zamanda yaklaşık 1,5 - 2 km’ lik bir alanın dökme taşlık olması dizlerimi oldukça rahatsız etti. 30 km' ye bu kez biraz daha fazla duraklamayla 3 saat 21 dakikada ulaştım.


Taşlık alan

Her an koşunun bitmesini beklerken 32. km' de bir terslik olduğunu anladım. Telefon ile bilgi almak Bakiye hanımı aradım benim tekrar parkura girmiş olabileceğimi ve geri dönmem gerektiği söyledi. Ancak ileri veya geri gitmem konusunda emin olamadım. 34 km’ ye kadar ileri gittim pil biter endişesiyle GPS uygulamasını kapattım. Google maps yardımı ile yaklaşık 10 km koş yürü yaparak 4 saat 48 dakika bir süre ile koşuyu tamamladım.


Kırmızı ok döndüğüm hatalı yolu, yeşil ok gitmem gereken yolu gösteriyor

Patikada mevsim itibariyle fazlaca çamur vb. sıkıntılar yaşamamakla birlikte iniş ve çıkışların sıklığı nedeniyle zaman zaman zorlandım. Koşu boyunca 1.5 lt su, 0.5 lt powerade ve bir adet jel tükettim. Yarış sonunda kaybolmanında etkisiyle kendi kendime çok söylenmiştim ancak şimdi katıldığım için mutluyum ve bundan sonra da katılmaya devam edeceğim. Emeği geçen herkese özellikle Bakiye hanıma ve bizlere yardımcı olan gönüllü arkadaşlara çok teşekkürler.  


Sonuçlar

Organizasyon web sayfası --> http://teamultratrailrunner.com/
Fotoğraflar için teşekkürler --> Cevahir Yıldız Güven ve Deniz Kılıç

 

2 yorum:

  1. Tebrikler. Arazi yarışların temel kuralı parkurda yanlış yollara girmek ve tekrar doğru yolu bulup finişe gelebilmektir. Bu olaya kaybolmak denmez. Kaybolmak haritadan çıkmaktır .Finişe gelememektir.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil