10 Kasım 2014 Pazartesi

SUUNTO AMBIT2 S İlk İzlenimler

Koştuğum parkurlar belli olduğundan, Google Earth ile mesafe ölçümü yapıp basit bir kronometreli saat yardımı ile işimi hallediyor veya çok tercih etmesemde zaman zaman cep telefonu ile koşarak ilgili ölçümleri yapıyordum. Hal böyle olunca yarışlar ve bilinmeyen parkurlar dışında saate gereksinim duymuyordum.

Eski araçlar


Yaklaşık iki ay önce cazip fiyatla yurt dışından saat edinme fırsatını bulunca kaçırmadım ve SUUNTO Ambit2 S satın aldım. Saat ile 4' ü yarış olmak üzere toplam 25 koşu yaptım. Saat çoklu spor modu, dış ortam aktivitelerini (Outdoor) desteklemekte ve çok fazla özelliği bulunmakta, bunları ve kullanıma dair bilgileri saatin kılavuzlarında bulabilirsiniz. Ben ise bu yazıda ilk izlenimlerimi daha sonra ise deneyim ve kullanım pratiklerimi paylaşacağım.


İlk İzlenimler;
Saat günlük olarak kullanılabilecek kadar kaliteli ve şık görünüme sahip. Hem saat üzerinden hemde movescount.com üzerinden saat ile ilgili çok çeşitli özelleştirmeler ve ayarlar yapılabiliyor. Movescount bağımlılığı çok sevimli olmasada çok fazla kişiselleştirme imkanı olması bu durumu dengeliyor. Saat ekranının alt bölümünde bulunan yekpare parçayı araştırdığımda ise GPS anteni olduğunu öğrendim. 


GPS sinyali yakalama hızı ve mesafe ölçümü (GPS Accuracy -> Best) son derece başarılı. Spor modunda ekranda istenilen/ayarlanan 7 adet verinin 3' ü direkt görülebiliyor diğer 4 veriye "VIEW" düğmesinden erişiliyor.

Kullandığım spor modu verileri (En sol ekran)

Anlık pace verisi son derece tutarlı (Bknz. -> FusedSpeed), spor anında sıkıntısız şekilde veriler görülebiliyor ve istenilen diğer verilere de geçiş yapılıyor. Özelleştirilebilir kilit özelliği ile de kaza ile dokunmalara engel olunabiliyor.


Göğüs bantını fazla kullanmadım ancak rahat olduğunu söyleyebilirim. Bantı taktığınızda aktivite anında ve bitiminde bazı bilgileri ilave olarak görebiliyorsunuz. Bunlar;  anlık, ortalama ve en yüksek nabız değerleri, yakılan kalori ve toparlanma süresi (Recovery Time).


Sonuç;
Saat ile koşmak beklentimin ötesinde konfor ve motivasyon sağlamakla birlikte, parkura, zamana, süratinize ve nabzınıza hakimiyet imkanı sağlıyor. Titreşim özelliğinin olmaması bu hakimiyeti az da olsa zayıflatan nokta gibi gözükse de fazla dert etmiyorsunuz.

İyi koşular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder