27 Eylül 2014 Cumartesi

Sabah Koşuları

Sabahın ilk saatlerinde yapılan koşular için geceden yenilen, içilen ve az uyku gibi durumlar zorluk yaratsada ideal koşullarda bile sabah koşmak son derece zorlayıcı olabiliyor. 

Geçenlerde runnersworld dergisinde konu ile ilgili okuduğum bir yazıda sabah koşularına hazırlık ile ilgili son derece faydalı bilgiler verilmiş.
 
Görsel : sweat.burnthis.com


Sabah uyandığımızda açlık nedeniyle kan şekeri seviyemiz en düşük seviyede, vücut ve kaslarımız soğuk, beynimiz ve vücudumuz yeni bir gün için henüz tam olarak uyanmamış durumdadır.

İlk olarak koşudan yarım saat önce, yarım muz, bir su bardağı meyve suyu veya ince iki dilim tahin pekmez karışımı sürülmüş ekmek ve kahve tüketmek kan şekeri seviyesini düzenlemeye ve koşu öncesi gerekli enerjiyi sağlamaya yardımcı olacaktır.
   

Koşudan yarım saat önce, keyfe göre değişiklik yapılabilir

Koşu öncesi beş dakika yürüyerek ısınmak yürüyüşten koşuya etkili bir geçiş sağlayacaktır. Bu beş dakikalık ısınma sonrasında koşunun ilk 5 - 10 dakikasını hafif tempo ile geçmek ve adım adım hızlanarak koşuya devam etmek sorunsuz, güçlü ve etkili bir koşu geçirmemizi sağlayacaktır.

Derleme : Runnersworld

3 yorum:

  1. Öneriler için teşekkürler. Bu önerileri deneyerek insan kendine en uygun olanı bulabiliyor. Ben mesela tahin pekmez karışımı (koska süper ikili ufak tüp) yediğimde ciddi hazım sıkıntısı yaşıyorum, kızarmış ekmeğe fıstık ezmesi ya da yarım muz daha iyi oluyor. 10K altındaki koşular için sırf su veya yarı su yarı powerade içip çıktığımda oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali aynen dediğin gibi, kişiden kişiye, durumdan duruma çok değişkenlikler olabiliyor. Son tahlilde kendi adıma şunu farkettim, sabah çok erken saatlerde (04:30 - 06:30) başladığım koşularda sıkıntılar yaşıyorum. Koşudan iki saat önce kalkıp iyi beslenebilirsem, ki bu genelde 07:30 ve sonrası başlamak demek oluyor, bu durumda sıkıntısız ve verimli koşabiliyorum. Teşekkürler.

      Sil
  2. Serkan Bey 04:30 da kalmayı nasıl başarıyosunuz. Bu işin sırrını banada öğretirmisiniz?

    YanıtlaSil