12 Haziran 2014 Perşembe

Sınırsız Dostluk Yarı Maratonu

Maraton Hakkında
 
Türk-Yunan-Bulgar dostluk grubu tarafından her üç ülkeden koşucuların katıldığı yarı maratonun ilki 8 Haziran Pazar günü koşuldu.

TUYUB


Maraton Edirne Karaağaç yolundan başlayıp, Pazarkule gümrük kapısından Yunanistan’ a giriş yapılması, Kastanies kasabasından geri dönülerek Edirne Sarayiçi’ nde tamamlanması ile sınırların ortadan kalktığı, pasaportun olmadığı, vizenin aranmadığı bir dostluk koşusu olarak planlanmış. Maratonun teknik altyapı (ölçüm, çip, sonuçlar vb.) çözümleri ise www.departiming.com tarafından sağlandı.

Parkur

 Maraton Öncesi

7 Haziran Cumartesi saat 13:00' de yola çıktık, 16:00 civarı Edirne' ye ulaştık, TAF' ın Milli takım kamp merkezinde kayıtlarımızı yaptırıp koşu kitlerimizi aldıktan sonra teknik toplantıya katıldık.

Koşu kiti ile verilen tişört ve çanta son derece kaliteli ve marka ürünlerden seçilmiş ayrıca organizasyon koşuculara Kredi ve Yurtlar Kurumu öğrenci yurdunda oda, özel menü akşam yemeği ve sabah kahvaltısı olanağıda sundu.

Teknik toplantı, kayıt

Biz tercihimizi otelden yana kullandık, bir süre otel aradıktan sonra başlangıç alanına yakın bir otelde yer bularak yerleştik. Kısa bir süre dinlendikten sonra genel tavsiye üzerine Aydın ciğercisine gittik, yaklaşık yarım saat kuyrukta bekledikten sonra ancak sıra bize geldi ve oturduk. Eğer Edirne' ye giderseniz tavsiyelere uyup mutlaka Aydın' da ciğer yemeyi ihmal etmeyin.

Aydın ciğercisi, Taç otel

Yemek sonrası şehir merkezini, Meriç ve Tuna nehirlerini, Selimiye ve Eski cami' yi ziyaret ettik. Edirne tarihiyle, doğasıyla, sıcakkanlı ve mutlu insanlarıyla gezilmesi, görülmesi gereken bir yer.


Edirne' den kareler

Maraton, Personal Worst

Maratondan kareler
Son zamanlarada koştuğum Geyik, İznik, Çekmeköy gibi uzun mesafeli koşuların güveniyle ve *PB beklentisiyle maratona hızlı başladım. Sınır kapısından Türkiye' ye girişe kadar bu tempomu koruyabildim.

8. km ile birlikte yorgunluk ve ağırlaşma hissettim. Yaklaşık 12. km' ye kadar bu duruma direnmeye çalıştım ancak aşırı nem, sıcaklık, az eğimli ancak uzun süren yokuşlar gibi faktörler de devreye girince tempom, moralim iyiden iyiye düştü ve tek düşüncem bir şekilde maratonu tamamlamalıyım oldu. 

15. km civarı ağzıma attığım şeker ve hafif inişlerin olması biraz morallendirince bu kez iki saat altını zorlamalıyım düşüncesiyle devam ettim. Son 5 - 6 km' yi bu düşüncelerle ve çok zor devam ettim. Son 300 - 400 m kala Celil ile karşılaştık el ele koşuyu 1 saat 57 dakika sürede tamamladık.


Son metreler

Maraton ile ilgili durum değerlendirmesi yaptığımda, Aralık ayında Burhan Felek pistinin kapanması ile idmanların çok ciddi şekilde aksaması hatta hiç yapılamaması. Bu süreçte Validebağ jogları ve sıkça katıldığım uzun mesafeli patika koşuları ile yedi civarı **pace' lere uyum sağlamak sürat/performans sıkıntısı yaratmış olabilir.

Tur dereceleri

Adana ve Antalya ile birlikte toplamda üçüncü yarı maratonumu koştum. Beklentimin aksine en yavaş yarı maraton derecemi yaptım.

YM dereceleri

Son olarak en keyifli seyahatim olduğunu söylemeliyim, tüm organizasyonu baştan ayağa çok beğendim, emeği geçen herkese çok teşekkürler.

Organizasyon için teşekkürler ---> TUYUB, Depar Timing
Fotoğraflar için teşekkürler ---> Serap Bildik

*PB : Personal Best
**Pace : Km/dak




5 yorum:

  1. Serap BİLDİK12 Haziran 2014 16:42

    Sizinde önce ayaklarınıza, sonra da kaleminize sağlık. Ayrıca isimsiz bir şekilde heryerde fotoğraflarımın paylaşıldığı emeğime haksızlık yapıldığını düşündüğüm bir anda sizin güzel teşekkürünüz beni çok mutlu etti. Bende size teşekkür ediyorum. Selamlar. Serap BİLDİK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumlarınız için ayrıca oradan oraya karınca gibi koşturdunuz, birçok yerde fotoğraf çekerken karşımıza çıktınız. Eksik olmayın tekrar çok teşekkürler.

      Sil
  2. Koşuya bende Serkan ve diğer arkadaşlarla birlikte katıldım. Dolayısı ile burada anlatılan değerledirmelere birebir katılıyorum. Bir seyahat sever olarak son derece keyifli bir seyahat olduğunu söyleyebilirim. Teşekkürler Serkan, fotoğraflar için teşekkürler Serap Bildik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatih, sıradaki koşuda/seyahatte görüşürüz :)

      Sil
    2. Ben Haluk KAYA
      Türk Yunan Bulgar Dostluk Grubu Derneği olarak Bu Maratonun plalayıcı ve uygulayıcısı olarak tam bir yıl ugraştık.Uluslararası bir Arenada Yarışma ile ilgili olarak bütün taşları tek tek inceledik.Burada bizler yardımcı olan Sayın Salih Münir YARAŞ hocama çok teşekkür etmek istiyorum.Bizlere olan desteği sayesinde her engeli aşarak bu güzel organizasyonu hayata geçirdik. Bize ışık oldu yol gösterdi.
      Umarım güzel bir organizasyon olmuştur.Katılan ve emeği geçen HERKESE gerçekten çok teşekkür ederim. İlk fikri ortaya attığımızda başta tayin olan eski Valimiz sayın Hasan DURUER olmak üzere tüm kurumlar bize destek oldu.Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak bize inandılar destek oldular ve hep birlikte başardık. Burada ben değil biz olarak başardık.Emeğinize ve ayagınıza saglık.TEŞEKKÜRLER DOSTLAR.

      Sil