7 Ocak 2014 Salı

5 Ocak Adana Kurtuluş Yarı Maratonu

4 Ocak Cumartesi, sabah uçağı ile Adana' ya geldik. Spor İl Müdürlüğünde kayıt yaptırıp yarış kitimizi teslim aldıktan sonra kalacağımız yer olan öğretmenler evine geçtik.

Odamıza yerleştikten sonra mini bir şehir turuna çıktık. Taşköprü, Çarşı, Merkez Cami, akşam ise Atatürk Caddesi, Ziya Paşa Bulvarını gezdik. Tahmin edileceği gibi kebap yedik ve şalgam içtik :) Gece odamıza çekildik.

Öğretmen evinde kalanlar bilir, tek kişilik oda yoktur (varsada nadirdir) bizde bu nedenle üç arkadaş aynı odada kalmayı seçtik. Gece odada muhabbet öğrenci evi tadındaydı.

Sabah yarış alanına geldik, ısındıktan sonra başlangıç noktasında tabancanın ateşlenmesi ile yarışa başladık. İlk 12 km şehrin içinden Adana turu tadında geçerken yine halkın bilindik tepkileri az da olsa can sıktı :(

12. km' den sonra şehir dışına çıkmış olduk, 13. km Balcalı mevkinde oldukça dik bir yokuş fazlasıyla zorlayıcı oldu. Yokuşu tırmandıktan sonra tepeden Adana şehir manzarası, orman ve Seyhan nehrinin harika manzarası ile adeta ödüllendirildik. 19. km' den sonra ise tekrar şehir içine girerek Merkez parkta yarışı bitirdik.

Organizasyon ile ilgili düşüncelerim ise genelde olumlu. Güzergah tercihini, başlangıç ve bitiş noktalarını son derece beğendim, her 5 km' de su dağıtıldı, km tabelaları konulmuştu ve yarış sonu ikramlar boldu. Bir, iki konunun geliştirilmesinde ise fayda var bunlar; km tabelalarının dikkatli konumlandırılması ve web sitesinin daha bilgilendirici olması.

Son söz olarak, son zamanlarda koştuğum 10K ortalama *pace' lerinin oldukça gerisinde bir *pace ve 1:48:08 derece ile yarışı tamamladım. Beklemediğim kadar zorlandım ancak bir dolu tecrübe ve güzel anılarla ilk kez 21K deneyimi yaşamış oldum.