18 Ocak 2014 Cumartesi

İnceleme : SONY NWZ-B172

Ipod' um çamaşır makinesinde yıkandıktan sonra koşularda kullanmak üzere ucuz ve hafif mp3 çalıcı arayışlarına başladım. Araştırmalarım çerçevesinde SONY NWZ-B172 modelini uygun bulup satın aldım.

Resim www.hepsiburada.com'dan alıntıdır


*İlk olarak şunu söylemeliyim avrupa birliğinin hukuksal regülasyonları sebebiyle artık doya doya yüksek sesle müzik dinleyemiyoruz. Yeni üretilen cihazlar azami 80 dbm ses çıkışına sahip bu nedenle eskisi gibi dolu dolu müzik dinlemek isteyenler Japonya veya Amerika' dan cihaz getirmek durumundalar.

Fazla teknik detaya girmeyeceğim, sadece spor yaparken kullanımı aktaracağım. Başlangıç olarak ise IOS' dan Android telefona geçerken yaşadığım donanım ve yazılım arayüzü sıkıntılarını bu cihazda da fazlasıyla yaşadığımı belirtmeliyim.

Artılar
Son derece hafif, askısı ile kolaylıkla ve her türlü kıyafet ile taşınabiliyor. Dahili pili USB' den şarj ediliyor ayrıca USB' den veri transferide yapabiliyorsunuz, 3 dakikalık şarj ile 90 dakika müzik dinlenebiliyor. Yanıp sönen LED ışığı hem şık bir görünüm hemde gece görünmenizi sağlıyor.

Eksiler
Alt ve üst bölümünde düğmelerin olması normal tutuş sırasında bile kaza ile tıklamanıza sebep oluyor. Özellikle spor yaparken ekranı görmeniz cihazı kontrol etmeniz neredeyse imkansız. Düğmelerde aydınlatma olmadığından gece bu durum daha da zorlaşıyor.

Kullanım Önerisi
Belirttiğim kullanım zorlukları çok can sıkıcı, bu durumu gidermek için şöyle bir yol izliyorum. Yapacağım spora ve süresine göre bilgisayarımda klasörler oluşturdum ve bu klasörlere istediğim şarkıları yükledim. Örneğin 21K koşacağım, ilgili klasörü cihaza yüklüyorum koşu başında başlatıp hold düğmesine tıklıyorum böylelikle koşu sonuna kadar cihaza dokunma ihtiyacı hissetmiyorum. :)

*Derinlemesine araştırma yapmadım. Yabancı forumlarda insan sağlığını korumak ve kapalı mekanlarda rahatsız edici durumları engellemek için bu regülasyonların olduğu belirtiliyor.

2 yorum: