6 Ekim 2014 Pazartesi

Kışın Ne Giysem

Havaların soğumaya başladığı şu günlerde kışlık koşu kıyafetlerimizi gardroplarımıza yerleştirmeye başladık. Özellikle mevsim geçişlerinde ne ince ne kalın, koşullara uygun giyinmek hastalık riskini azaltmakla birlikte konforlu koşu için imkan sağlayacaktır.

Koşu için giyinirken birçok parametreye dikkat etmemiz gerekebilir. Örneğin koşunun tipi/yoğunluğu, hava ve zemin koşulları vb. durumlar gibi. 

'http://www.runnersworld.com/what-to-wear

Birkaç İpucu
  • Soğuk arttıkça üstünüzdeki kat sayısını arttırın ve vücunuzun soğuk hava ile temas noktalarını azaltmaya çalışın. Örneğin çamaşır, tayt ve şort ile vücudunuzun alt kısmını üç katmana çıkarın. Boyunluk/buff, şapka ve eldiven ile temas noktalarını azaltın. 
  • İç giyimde dahil olmak üzere kuru ve konforlu koşu için sentetik (dryfit) kumaşlı kıyafetleri tercih edin. Penye, yünlü vb. kumaşlar suyu tutacağından hem vücudu ısıtmak için ilave enerjiye ihtiyaç duyulacak hemde konforlu koşu pek mümkün olmayacaktır. 
  • İlk hissettiğiniz soğuğa aldanmayın ! Hareketsiz ve sıcak vücut ile servisten indiniz veya evde balkona çıktınız hissettiğiniz soğuk olduğundan daha fazla hissedilip gereğinden kalın giyinmenize sebep olacaktır. Mümkün ise soğukta biraz hareket edin vücudunuzun soğuğa uyum sağlamasını bekleyin ve bu duruma göre giyinin.
  • Su tüketimini ihmal etmeyin.
     
Hava durumuna göre katmanlı giyinmek önemlidir.

Ben ise
  • Serin havalarda yazın olduğu gibi şort ve tişört yazdan farklı olarak ise kolsuz rüzgarlık giyiyorum. Ek olarak belki yazlık şapka takıyorum.
  • Serin/soğuk havalarda eşofman altı/uzun tayt, üst bölüm için kısa kollu tişört orta katman için üstüne uzun kollu tişört en üst katmana ise rüzgarlık veya yağmurluk giyiyorum. Yine yazlık şapka veya kışlık şapka takıyorum.
  • Soğuk/çok soğuk havalarda yine eşofman altı/uzun tayt, üst bölüm için içlik üstüne kısa kollu tişört veya kısa kollu tişört üstüne termal kazak ve en üstte ise yağmurluk giyiyorum. Boyunluk, bere, ve eldiven takıyorum.

Diğer basit ve faydalı bilgiler


Sağlıklı koşular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder