6 Ağustos 2014 Çarşamba

5000 km

Sigarayı bırakmanın yarattığı büyük boşluğu hafifletmek amacıyla denediğim uğraşılardan biri olan koşu ile 5000 km' yi tamamlamışım.



Başlarda koşabilmek başarı olduğu için tek seferde birkaç km koşmak en büyük hedefti. Daha sonra teknik terimler, ekipmanlar, antrenman metodları gibi konular ile birlikte sosyal çevremde genişlemeye başladı. Özellikle son bir buçuk sene ise uzun mesafeler, patika koşuları, yarışmalar, seyahatler derken bugünlere kadar gelmişim.


5000 km' nin yıllara göre dağılımı

Koşmayı sevdiğimiz hatta artık onsuz bir hayat düşünemediğimiz kesin. Peki bizi spor yapmaya iten, motive eden sebepler neler ? Bu konuda yapılan bir araştırmanın sonuçları özellikle sağlıkçılar olmak üzere birçok kesimi şaşırtmış.

Nedenler, nedenler

Araştırmada dört madde belirgin bir şekilde öne çıkıyor, bunlar ;

Görünüm/giyim diyenler üstlerine giydikleri kıyafetlerin hoş görünmesini ve çeşit çeşit giyinebilmeyi istediklerini, 

Fonksiyon cevabını verenler nefes nefese kalmadan yokuş/merdiven çıkabilmeyi, çocuklarıyla/torunlarıyla oyun oynamayı ve zaman geçirebilmeyi, 

Sağlık riskleri diyenler, aslında kalıtımsal olarak ailesinde kalp damar, şeker ve çeşitli hastalıklar olan kişiler. Bu kişiler ise risklerini taşıdıkları hastalıklardan korunmak, ötelemek veya daha az etkilenmek istediklerini, 

Psikolojik fayda görüyorum diyenler psikolojik olarak daha iyi duruma geldiklerini, daha mücadeleci ve genel motivasyonlarının yükseltiğini belirtmişler.

Tabloya baktığımda ve genel olarak düşündüğümde görünüm/giyim ve psikolojik katkı benim motivasyon nedenlerim ya sizin ?

Running cheaper than theraphy
İyi koşular.

5 yorum:

  1. Ben hepsi demek istiyorum :-)

    YanıtlaSil
  2. Pantalonlar dar gelmeye başlayınca koşmaya başladım ben de. Merdivenleri ikişer ikişer çıkmaya başladığımda sağlık açısından da faydasını görmüş oldum. Psikolojimi düzeltti haliyle. Sağlık riskleri öteledi mi bilemiyorum. Zamanla göreceğiz :))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir araştırma ve yazı olmuş.. Güzel elbiselerle nefes nefese kalmadan risksiz psikolojik olarak güzel bir hayat için önerilerinizi dinleyip koşmaya başlayacağım.. Bu güzel blog için teşekkürler...

    YanıtlaSil