1 Nisan 2015 Çarşamba

İnceleme : Asics GT-3000 2

Uzunca bir süredir Nike'ın Pegasus ve Lunar serileri koşu ayakkabılarını kullanıyorum, sonunda cesaret edip arkadaşlarında ısrarlı tavsiyeleri üzerine Asics aldım.

Ve kargo gelir..


Öncelikle deneyimler;

Asics' i jog, interval ve yarı maraton mesafesi olmak üzere yaklaşık 120 km kullandım. 
Asics GT-3000 ilk kullanımda az da olsa sert, ağır ve garip hissettiriyor. Koşuya başladıktan 3 - 5 dakika sonra ağırlığa birkaç koşu sonrasında ise sert yapıya uyum sağladım. 

Kullandığım Nike ayakkabıların topuktan başlayan, tüm ayağı bir çorap gibi saran yapısını ve bu konforu Asic' de bulamadım, sanırım bu durum içe basanlar için güçlü destek sağlamasından olabilir. (tavsiye aralığı : neutral --> over pronation) 

 Basit ve faydalı bir çizelge

Pegasus modellerde yan kanalların, Lunar modellerde ise hücresel yapının ayağınızın altında ezildiğini (darbe yalıtım) hissedersiniz. Bu durum kısa koşularda son derece konforlu bir his yaratırken orta uzun ve uzun mesafeli koşularda ezilme durumundan ayağı tekrar yukarı kaldırmak için ilave güç harcamak gerektirdiğini ve dolayısıyla yorucu bir durum yarattığını Asics kullanmaya başlayınca farkettim. Asics bu anlamda daha dinamik ve güçlü hissetmenizi sağlıyor.

Nike tabanın yer ile teması ve ezilme
   
Asic' in topuk ve ön ayak yastıklamasını, yani taban mühendisliğini oldukça başarılı buldum. Uzun koşularda dizlerimde oluşan stres birikimi ve ayağımın ön kısmında zaman zaman acıya varan ağrıların azaldığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Birazda teknik detaylar;


Impact Guidance System, Koşu sırasında ayağın doğal hareketleri olan yere temas, tam basış, itiş hareketlerinin daha doğal gerçekleşmesi için yardımcı sistem.

Personalized Heel Fit, giyen kişinin topuk yapısına göre şekil alarak daha konforlu koşu sağlar.

Dynamic DuoMax, yüksek yoğunluklu eva materyali içe basma etkilerini azaltır ve normal basışa yardımcı olur. DuoMax' a göre daha hafif ve yüksek yapıdadır.

Topuk bölgesindeki jel yapı gibi yastıklama ile birlikte öne doğru itiş desteği sağlar.

Speva'dan daha hafif ve tüm özelliklerini içeren orta taban teknolojisi. Yastıklama, dayanıklılık ve esneklik sağlar.

Guidance Line, Yük aktarımı ve dengeli basış için destek sağlar. 

İyi koşular.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder