16 Nisan 2015 Perşembe

Koşmak Sizi Dönüştürür

Bu yazıyı yazma fikri, Mizuno' nun yaptığı "Eğer herkes koşsaydı" adlı araştırmanın videolarından biri olan aşağıdaki videoyu seyrettiğimde aklıma düştü. Video özetle koşarsanız zihinsel ve bedensel olarak olumlu yönde dönüşebileceğinizi anlatıyor. Video çok hoş ve etkileyici, okumaya devam etmeden önce seyretmenizi öneririm.


Düzenli koşmaya başladıktan sonra hayatımda birçok olumlu gelişme oldu, bu gelişmeleri zaman zaman çevrem ile paylaşıyorum, geri bildirimler alıyorum. Peki nedir bu olumlu dönüşümler ve gelişimler ? Burdan buyrun.


Zihinsel dönüşümler;
İnsan bu kadar morfin (endorfin) alınca haliyle daha pembe bir bakış açısına sahip oluyor. Durumlar karşısındaki algım negatiften pozitife dönerken daha çok dinleyip daha az ve sakin bir tonda konuşuyorum. Bu şekilde arada kaçaklar olsada başarılı bir öfke kontrolü geliştirdiğimi söyleyebilirim.


Melankolik ve net olmayan insanlarla artık çok daha az görüşüyorum, sevmediğim muhabbetlerin içinde olmuyor, lüzumsuz tartışmalara girmiyorum.

Değiştiremeyeceğim olaylara üzülmüyor, talepleri olduğu halde ısrarla değişmeyen insanlardan uzak durmaya çalışıyorum.

Güdüsel (motivasyonel) dönüşümler;
Hepimizin bir hayatı ve bir bedeni var. Bizler (amatör koşucular) bu iki değişkenin bize izin verdiği azami oranda koşuyor, sürekli gelişmek istiyor, kendi kendimizle rekabet ediyoruz. Bu durum aslında bir hedefe ulaşmak için disiplin, çalışma ve özveri yani adanmışlığı işaret ediyor. Aşağıda okuyacaklarınız koşunun bana kazandırdığı adanmışlığı anlatmak için yazılmıştır, yaptım ettim şeklinde algılamayın lütfen.

İlk olarak koşu sigaraya tekrar başlamamamdaki en önemli yardımcım oldu. Kilo kontrolü,  yükselen ciğer kapasitesi, kendine güven ile birlikte adım adım sigara hayatımdan çıktı.

Haftada en az 4 gün olmak üzere mutlaka koşuyorum, koşularımı kayıt altına alıp gelişimimi takip ediyor ve ileriye dönük yeni hedefler koyuyorum. (Bazen fazla heyecanlı davranıp işi abartıyor pek tabi sakatlanıyorum :) )

Türkiye' nin birçok yerinden birçok yeni insan ile tanıştım beraber koşuyor, yazışıyor, paylaşıyor, çok keyifli seyahatler planlayıp koşulara katılıyoruz.

Courseera, FutureLearn gizemli arka bahçelerim oldu vaktim elverdiğince çeşitli konularda dersler alıp, dersleri tamamlıyorum. 

Spor ile ilgili olan iki dersi buradan paylaşmıştım.

Askerde bıraktığım kitap okumayı yeniden hatırladım. Bu süreçte onlarca kitap okudum.

Koşu ile ilgili olanları buradan paylaşmıştım.

Koşu, beslenme ve sağlık ile ilgili sürekli okuyorum, 101 seviyesinde spor/yaşam koçu kadar beslenme ve spor konularında bilgiye sahip oldum.

Bu blog' u yazıyorum, her yazımı bir parçam gibi seviyorum.

Son olarak 8 hafta önce yani 2015 Runatolia maratonundan bir hafta önce sosyal içiciliği hayatımdan çıkardım artık sadece dost ortamlarında içiyorum. Bana dönüşü müthiş oldu tam tamına 6 kg' mı eforsuz kaybettim, six olmasada birkaç pack ufukta gözüktü :)

Koşmasaydım bunlar olur muydu ? düşündüğümde büyük ustaya hak verdim KOŞMASAYDIM YAP(z)AMAZDIM.

Sağlıklı Koşular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder