1 Şubat 2014 Cumartesi

Kitap : Koşmasaydım Yazamazdım

Teknik olmayan ve bir hikayesi olan koşu üzerine kitap veya filme rastlamak zor. Haruki Murakami' nin "Koşmasaydım Yazamazdım" kitabına rastlayınca hemen aldım.



Kitap son derece yalın dille yazılmış ve yazarın 25 yıllık koşu geçmişinde aldığı notların derlenmesi ile oluşturulmuş. 

Yazar koşu geçmişinde katıldığı çeşitli mesafe yarışları, yarı maraton, maraton ve triatlon hikayelerinden bahsederken aynı zamanda da hayatına dair jazz bar işletmeciliğinden yazma tutkusunun ağır basarak yazarlığa geçişini tüm bunlar yaşanırken de koşunun hayatı üzerindeki olumlu etkilerinden bahsediyor.

Kitaptan bir alıntı. Yazar, Ernest Hemingway' in "Sürdürebilmek, ritmi kesmemektir." sözünü şöyle yorumluyor. 
Uzun soluklu çalışmalar için bu önemli. Ritim bir kez belirlendikten sonra gerisi bir şekilde hallolur. Fakat çark belirli bir hızda dönmeye başlayana kadar, sürdürebilirlik üzerine iyice kafa yormak gerek.
Son söz eğlenceli ve okunması kolay bir kitap, okumanızı tavsiye ediyorum.

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil